Tanker i tiden

Det er et stykke tid siden nu. Jeg orkede ikke at høre mere fra den kant.

Jeg har slået Sisyfos ihjel.

Hun ligger med et håndklæde i munden. Hænderne er blokeret og kan ikke skrive et eneste ord. Min samvittighed er lidt sort, for hun hjalp mig jo en del. Uden hende var jeg ikke her nu. I bedring. Hun ville gerne blive ved at hjælpe og hun ville også gerne hjælpe mig til at vide alting på den samme måde, som hun vidste det på. Vidensdeling. Sisyfos deler sin viden og jeg siger herefter det samme som hun. Jeg kom til nogle gange at sige det helt forkerte. Som om jeg ikke kunne lære det ordentligt. Hun var også efter mig lige med det samme. Een af gangene sagde jeg det så forkert at hun råbte op, at nu skulle jeg ringe til hende. Men jeg skulle ikke ringe til nogen, for jeg var på vej ud af døren.
Så viste det sig, at hun havde skrevet alle vegne om hvor forkert jeg var på den. Meterlange beskeder, hvor argumenterne snoede sig rundt og rundt som om der var gået mindst een skrue løs.
Og nu er hun så død. Jeg slog hende i hjel. For at beholde retten til at vide noget andet end hun og også sige det højt.

Typisk Sisyfos at blive ved og ved, selvom man for længst har sagt stop.
Nu er min samvittighed blev meget renere. Sisyfos bad selv om det. HA.
Share
Tweet
Pin
Share
No kommentarer
Newer Posts
Older Posts

About me

recent posts

Sponsor

Blog Archive

  • ►  2017 (2)
    • ►  februar (2)
  • ▼  2015 (7)
    • ▼  april (1)
      • Farvel Sisyfos
    • ►  marts (6)

Created with by BeautyTemplates