Tanker i tiden

Der kom en kørende mod mig og så ved jeg ikke mere. Og nu er jeg her. Jeg ved ikke, hvad der skete. Det fortæller den lettere bedagede mand. I journalen står der: "mand med apopleksi i venstre hemisfære". Han har fået en blodprop i hjernen. Den venstre side. Der hvor sproget sidder. Han ved det ikke. Han ved ikke, hvad der er sket, andet end der kom en bil kørende mod ham og så var det hele væk.
Hvordan livet gik videre rundt om ham, der selv var kørende i bil, må andre fortælle. Dem, der pludselig var rundt om ham. I hast. I alarm. Indtil sirenerne hørtes og verden kunne ånde lettet op, for nu var det nogle andre der tog ansvaret.

Står og kigger på ham. Vi skal finde ud af hvor galt det står til. Med hjernen! Med forståelsen, med tankerne, med sammenhængen i alle bidderne i hjernen.
Vi må finde ud af hvad. Der er allerede nogle andre, som har været sammen med ham for at finde ud af det. De har spurgt nogle han kender og de siger, at han ikke er som han plejer. At der er noget underligt noget med ham. Så nu står der i journalen, at han virker påfaldende!!! Selv mener han ikke, der er noget galt og gentager, at der var en som kom kørende mod ham og så var alt væk.

Han siger "Jeg ved ikke, hvad der er sket". "Der var een, der kørte mod mig og så gik der noget galt i mit hoved". Han bliver ved at vende tilbage til, at han ikke ved eller kan forstå, hvad der er sket. Vi fortæller ham det flere gange. Han hører alle ordene, men de sætter sig ikke fast i andres hjerner end vores egne.

Vi spørger ham om hans CPR-nummer. Kan du fortælle mig dit personnummer. Ja, det kan han da godt. Men hvad tænker du på? svarer han. Vi forklarer, hvad vi tænker på. Det nummer, der fortæller din fødselsdag og 4 tal bagefter. Det kan han sagtens. Og siger en hel del tal efter hinanden. 769879459239195493696499. Der er flest 9-taller. Og det er et meget langt personnummer. Vi spørger "Er det din fødselsdag?". Ja, det er det, siger manden. Der er der ingen tvivl om.

Så spørger vi ham, hvor han bor. "Kan du fortælle os, hvor du bor?". Manden svarer "Hvad tænker du på?". Jeg spørger dig om, hvor du bor henne. I hvilken by?" Manden tænker sig om og man kan godt se, at det ikke lige er til at sige, hvor det nu er han bor henne. Han tænker sig om et stykke tid og vi tænker, at så må vi hellere komme med forslag til nogle forskellige byer, det kunne være i. Måske kan han ikke huske det. Og måske kan han ikke finde det ord, han skal bruge. Vi remser så en række byer op og på en af dem ringer der en klokke. Han siger, han bor i Holbæk. Lidt senere kommer han i tvivl. Og det næste han tænker, han bor i, bor han heller ikke i.

Vi vil gerne have manden med ud at gå en tur. Man kan se på ham, at han synes vi er åndsvage. Han kan da sagtens gå. Men han følger heldigvis med uden ballade. Så vi suser ned ad gangen og siger, at han gerne må dreje til venstre nu. Og så svinger han med armene først mod venstre og så mod højre og så mod venstre og så mod højre igen og igen og siger "Er det den vej, eller det den vej, der er venstre. Og hvad tænker du på.". Vi siger, at det er til samme side, hvor han har ur på. Lidt efter skal vi til venstre igen og der sker præcis det samme.

Den dag, manden kørte en tur, kørte han væk fra en masse ting, som han ikke længere kan finde.





Share
Tweet
Pin
Share
No kommentarer


Vi sidder hjemme hos Hannah. Hun har fødselsdag for 10. gang. På væggen foran os bevæger en fiskekutter sig op og ned i bølgerne. Gråt. Vådt. Hårdt. Horisonten rutscher ned i vandet og i øjeblikket efter er det vandet der vælter op i horisonten. Smalfilmen skramler afsted og vi kan godt høre vinden brøle, selvom der ikke er lyd på. Vi kan også mærke vandet der slår ind over kutterens stævn og skubber hårdt til den og så dykker iv igen lodret ned i vandmasserne.

Vi klamrede os hårdt til, hvad vi nu kunne få fat i rundt omkring os i stuen. Skimtede endelig den Grønlandske kyst. Smalfilmen flappede. Vi kiggede beundrende på Hannah. Tænk sig. Hun havde boet på Grønland. En ny passion begyndte for mig. Det høje nord.

Hundeslæden ridser spor henover den hvide is. Nordlyset blafrer dansende på den klare himmel dekoreret af glimtende iskrystaller. Stjerner.
Share
Tweet
Pin
Share
No kommentarer
Det er et stykke tid siden nu. Jeg orkede ikke at høre mere fra den kant.

Jeg har slået Sisyfos ihjel.

Hun ligger med et håndklæde i munden. Hænderne er blokeret og kan ikke skrive et eneste ord. Min samvittighed er lidt sort, for hun hjalp mig jo en del. Uden hende var jeg ikke her nu. I bedring. Hun ville gerne blive ved at hjælpe og hun ville også gerne hjælpe mig til at vide alting på den samme måde, som hun vidste det på. Vidensdeling. Sisyfos deler sin viden og jeg siger herefter det samme som hun. Jeg kom til nogle gange at sige det helt forkerte. Som om jeg ikke kunne lære det ordentligt. Hun var også efter mig lige med det samme. Een af gangene sagde jeg det så forkert at hun råbte op, at nu skulle jeg ringe til hende. Men jeg skulle ikke ringe til nogen, for jeg var på vej ud af døren.
Så viste det sig, at hun havde skrevet alle vegne om hvor forkert jeg var på den. Meterlange beskeder, hvor argumenterne snoede sig rundt og rundt som om der var gået mindst een skrue løs.
Og nu er hun så død. Jeg slog hende i hjel. For at beholde retten til at vide noget andet end hun og også sige det højt.

Typisk Sisyfos at blive ved og ved, selvom man for længst har sagt stop.
Nu er min samvittighed blev meget renere. Sisyfos bad selv om det. HA.
Share
Tweet
Pin
Share
No kommentarer
I går var Sugarsweet forbi.

Det skylder jeg lige at fortælle.

Sugarsweet siger "MÆND !!!!"

Og smiler i hele ansigtet, så det flækker i et skønt grin, der spreder glæde på en sådan måde at alle i lokalet får dybe grinehuller i kinderne som hun selv.

"Hvad skal vi bruge dem til ???!!!!"
fortsætter hun og svarer selv:

"Jeg sidder inde hos mine venner og så ringer jeg til ham og siger : sÅ kan du gOdt komme. Vi skal ud og handle Ind!".

Hun samler sine ting sammen mens hun grinende afslutter sin mening om de der MÆND !!!!:

"De sidder jo bare derhjemme hele dagen og tørrer røv!".

Som kun hun kan sige det og jeg falder tilfældigvis over en lille notits på Fjæsen, som runder Sugarsweets idé om mænd meget godt af:

"Når du er død, ved du det ikke. Det er kun de andre, det bliver svært for.
På samme måde som når du er dum."
Share
Tweet
Pin
Share
No kommentarer
Sisyfos har været og råbe op igen, utrættelig som altid, for at sige, at jeg jo skal regne med de frie tal. Hun har selv ventet på dem i en lille uge.

Jeg har fortalt Sisyfos, at tal der flyver frit kræver en uges møjsommelig jetjageri i det vertikale rum, så har man dem.
Jeg har det med at forklare de mest idiotiske ting.
Tror for en gangs skyld jeg holder mig fra det dybe vand og lader være med at forklare lige den. I hvert fald lige nu.
Sisyfos forklarer gerne i det uendelige, evigt utrætteligt.

Prøver i vente-mellem-tiden at tage Sisyfos på ordet (ikke andre steder) og regner med de frie tal.

For så vidt, jeg kan regne Ud hvad det egentligt betyder.

Google : "frie tal". ..... ... . ... . . ...
Google foreslår "Frie Talk". Tal nu dansk, guggel.
Google på dansk: google siger med et glimt i øjet, om jeg mon ikke mener fire FIRE 4 tal.
Glimter skævt tilbage til Guggle og vælger foreslaget, så Guggle ikke dør af klikmangel:

4(tal) Wikepedia forklarer gerne løs. Fire. Wikepedia. Skrevet af nogen derude et sted. ByLine SomeOne from SomeWhere OutThere.

4 er et godt tal.
4.
Mit yndlingstal. Gult som smør fra gamle dage.
Ord har farver. Ligesom lyde. Himmel er citrongul og høj. Kat er rød og snu. Mellemøre er jadegrøn og dyb.

Wikien siger på cyberdialekt, at tallet 4 er et heltal, der kan deles med 2.
Det kommer lige efter 3 og lige før 5. Det er netop til at regne med.

Sisyfos har været inde på noget med, at det er dem, der skal regnes med, når man er på det naturlige.

Jeg sætter mig på den anden side af nettet og venter på de frie tal sammen med Sisyfos. Så vi kan komme til at regne med noget.
Share
Tweet
Pin
Share
No kommentarer
Wikepedia ONLiNe skriver: "Ordet kommer af engelsk og relaterer sig til den skrevne presse, hvor by betyder "af" og line betyder "linje" – altsÃ¥ den linje, hvor der stÃ¥r "Af".

Af linie MitNavnStårStårMedPrikker ..... OnLiNePrIkk...Er


Jeg Maler en by med skyLine og det hele og presser mit navn nederst ind i hjørnet af marken.



SkyLine af M Mansachs eller M Poulsen eller bara jAg.

Share
Tweet
Pin
Share
No kommentarer

On. Off. On. Off.
Strøm. Strømløs. Tanker der strømmes, strømmer over.
Over nettet. Tanker tømmes og tankes i den virtuelle tid. Tiden går et sted på skærmen.
On On Off On Off Off On. Ord med strøm på. Fra kraftværkerne. Kraftige tanker som værker. Krafteddermame. Magi at de kommer hele frem. Brudt i stykker og samlet igen. Cyberspace har gudelig magt og kraft (Saft Und KrAft) og kan beame hvad somhelst. Og gør det igen og igen og holder sig i live ligesom myten om Sisyfos. I bits and bytes. Bides i bittesmåstykker og står i kø hos
nogen derude, der kigger ind.

Hej. Er du derude ?

Share
Tweet
Pin
Share
No kommentarer
Older Posts

About me

recent posts

Sponsor

Blog Archive

  • ▼  2017 (2)
    • ▼  februar (2)
      • Afasi
      • Nordlyst
  • ►  2015 (7)
    • ►  april (1)
    • ►  marts (6)

Created with by BeautyTemplates